Algemene Voorwaarden Proforce sales BV

Definities

  • Proforce sales&promotion: Proforcesales B.V., gevestigd te Almelo onder KvK nr. 67763243
  • Klant: degene met wie Proforce sales een overeenkomst is aangegaan.
  • Partijen: Proforce en klant samen
  • Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Proforce sales.
  • Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  • Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes

  • Aanbiedingen en offertes van Proforce sales zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  • Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
  • Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  • Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.

Aanvaarding

  • Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt Proforce sales zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  • Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Proforce sales slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Prijzen

  • Alle prijzen die Proforce sales hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  • Alle prijzen op die Proforce sales hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Proforce sales te allen tijde wijzigen.
  • De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Proforce sales vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
  • De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Proforce sales, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  • Indien partijen voor een dienstverlening door Proforce sales een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  • Proforce sales is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  • Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Proforce sales de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  • Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  • Proforce sales heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  • Voorafgaand aan de ingang ervan zal Proforce sales prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  • De consument heeft het recht om de overeenkomst met Proforce sales op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Gevolgen niet tijdig betalen

  • Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Proforce sales gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  • Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Proforce sales.
  • De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  • Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Proforce sales zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  • In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Proforce sales op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  • Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Proforce sales, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Proforce sales te betalen.

Opschortingsrecht

  • Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekening

  • Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Proforce sales te verrekenen met een vordering op Proforce sales.

Verzekering

  • 1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van Proforce sales die bij de klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  • 2. De klant geeft op eerste verzoek van Proforce sales de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Garantie

  • Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Proforce sales enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.

Uitvoering van de overeenkomst

  • Proforce sales voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  • Proforce sales heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  • De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Proforce sales tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  • Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Proforce sales tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Informatieverstrekking door de klant

  • De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Proforce sales.
  • De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  • Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Proforce sales de betreffende bescheiden.
  • Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Proforce sales redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Duur van de overeenkomst

  • Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maand(en), c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege.
  • Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant Proforce sales schriftelijk in gebreke stellen.

Vrijwaring

  • De klant vrijwaart Proforce sales tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Proforce sales geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  • Voor klachten en/of vragen over de kan de Gebruiker contact opnemen met de klantenservice van Proforce sales per e-mail: info@proforcesales.nl of telefonisch via: 06-22119215 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag 12:00 tot 17:00 uur).
  • De klant dient een door Proforce sales geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  • Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Proforce sales daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  • Consumenten dienen Proforce sales uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  • De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Proforce sales in staat is hierop adequaat te reageren.
  • De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  • Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Proforce sales gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  • De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Proforce sales.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Proforce sales ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

  • Als Proforce sales een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Proforce sales verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Proforce sales

  • Proforce sales is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  • Indien Proforce sales aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  • Proforce sales is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  • Indien Proforce sales aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  • Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

  • Elk recht van de klant op schadevergoeding van Proforce sales vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  • De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Proforce sales toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  • Is de nakoming van de verplichtingen door Proforce sales niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Proforce sales in verzuim is.
  • Proforce sales heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Proforce sales kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  • In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Proforce sales in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Proforce sales kan worden toegerekend in een van de wil van Proforce sales onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Proforce sales kan worden verlangd.
  • Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  • Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Proforce sales 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Proforce sales er weer aan kan voldoen.
  • Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  • Proforce sales is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst

  • Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  • Proforce sales is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  • Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  • Grote inhoudelijke wijzigingen zal Proforce sales zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  • Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  • Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Proforce sales.
  • Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  • Wanneer een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  • Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Proforce sales bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  • De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Proforce sales is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op 01 januari 2020.